Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola - Igazgatás

HATÁRTALANUL
VÁLASZÚT - 2013. június

„HATÁRTALANUL”  ERDÉLYBEN!

A Békési Kistérségi Dr. Hepp Ferenc Általános Iskola 7. sportosztálya 5 napot tölthetett Erdélyben a Bethlen Alapítvány által szponzorált „Határtalanul” kirándulás keretében. Útiköltségre 204.600 Ft-ot, szállásra pedig 268.800 Ft-ot nyertünk. 19 tanuló és 2 kísérő nevelő utazhatott el 2013. június  3-án a Kolozsvár melletti Válaszútra. Szállásunk a Kallós Zoltán Szórványkollégiumban volt, ahol a környező magyar családok 94 picinye kap színvonalas ellátást és magyar nyelvű oktatást.

Útvonalunk Nagyvárad, Királyhágó, Körösfő és Kolozsvár  majd Válaszút. A második napon ellátogattunk Ördöngősfüzesre és Szépkenyerűszentmártonba egy hagyományosan gazdálkodó családhoz. Este közösen megemlékeztünk vendéglátóinkkal  az Összetartozás Napjáról.

Következő nap Tordára utaztunk, ahol megnéztük a Sóbányát. Utána következett a Tordai-hasadék felfedezése, amely tökéletesen sikerült a barlangokkal együtt. A 4. napot az időjárás átrendezte, délelőtt megnéztük Kallós Zoli bácsi páratlan néprajzi gyűjteményét, majd délután Kolozsváron a Skanzenben jártunk.

Utolsó nap Torockó, mint a világörökség része, volt első úticélunk, majd az Aranyosvölgyén keresztül a Medvebarlangba mentünk.  Nagyszalontán az Arany János Múzeumban jártuk. Élményekben gazdagon tértünk haza.

Köszönjük a Betlen Alapítványnak a lehetőséget.

További képek az alábbi linken